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荒木高子・稲崎栄利子展−腑分と甦生− @アートフェア東京2016

荒木高子 左より「ゴールデンバイブル」1991年 w27.2 h18.3  「シルバーバイブル」1991年 w29.2 h17.5


稲崎栄利子「Arcadia」h40.0 2016年 陶土、磁土、glass

荒木高子(1921-2004)は、兵庫県西宮市に生まれ、60年代に渡米しニューヨークで彫刻を学びます。帰国後は京都市立工芸試験所にて陶芸を学び、70年代の後半から彼女の代表的なシリーズである「聖書」の作品群を作り始め、日本陶芸展(最優秀賞)、ファエンツァ国際陶芸展など国際的陶芸コンペにて受賞を重ね、欧米でも高い評価を受けました。
荒木はキリスト教信者ではありませんが、宗教というものは人間の精神の最も切実な表れであるとして、その最たる象徴であるバイブルを陶芸で表現することを生涯にわたるテーマとしました。

稲崎栄利子氏(略歴)の作風もまた極めて繊細なものですが、実に細かな作業の果てしないまでの反復の中で形づくられ、容をもたない土の粒子が集い、自然の流れの中で自らの意を得たかのように姿を現していく様は、荒木の退廃的な美感とはまた違った、有機的生命感に満ち溢れています。

本展におきましては、この二人の大作を中心に展示いたします。
皆様のご来場を心よりお待ち申し上げております。

アートフェア東京2016
Booth:N26 水戸忠交易

Araki Takako and Inazaki Eriko – Dissection and Resurrection @ Art Fair Tokyo

Araki Takako
From left to right
Golden Bible 1991, H18.3 x 27.2 cm
Silver Bible, 1991, H17.5 x 29.2 cm

Inazaki Eriko
Arcadia, 2016, stoneware clay, porcelain clay and glass
H40.0 x 30.0 cm

Araki Takako (1921-2004) was born in Nishinomiya, Hyogo Prefecture.
She went to New York to study sculpture in 1960’s. Upon return to Japan she studied ceramics at Kyoto Municipal Polytechnique School (today’s Kyoto Municipal Institute of Industrial Technology), and soon after she launched her series of work entitled Bible, by which she is best known for, that gained her a worldwide recognition, winning several prizes including Grand Prix at Nihon Tôgei Ten and Silver medal at Faenza International Ceramic Competition, Italy.
She was neither religious nor a Catholic, but she considered that the religion is the most fervent manifestation of a human spirit, therefore the Bible as a symbol and embodiment of human spiritual realm became her life-long theme to explore in clay.

Inazaki Eriko (CV attached) is most noted for the work of extreme fragility. The shape is created through an incessantly repetitive making process attentive to minute details. A tiny particle of clay, which is per se not for any use, is re-composed to emerge as a whole as if it went through a natural cause of transformation. The result is charged with organic energy of rebirth.
It differs from a decaying beauty of Araki’s Bible who successfully sublimed it into a fossilized clay icon.

We are very pleased to have this occasion to present the most representative and compelling works of these two artists.

We look forward to welcoming you at our booth No 26.

作品についてはお気軽にお問い合わせください。
Please do not hesitate to contact us for any more information.
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